İnternette okuduğumuz metinlerin ve izlediğimiz videoların hepsi belirli aşamalardan geçerek önümüze sunuluyor. Bir fikrin akla düşmesiyle üretilmeye başlayan bu içerikler somut bir yazıya, görsele veya videoya dönüştürülerek alıcı kitlenin ilgisini çekmek planlanıyor.
Ancak bu içerikleri hazırlamak hiç de kolay değil. Biz de içerik üreticisi olma hayali olan veya hâlihazırda içerik üreticisi olanlar için kullanabilecekleri internet sitelerini ve uygulamaları içerik üreticilerine danışarak derledik.
Nedir bu içerik üreticiliği?
İçerik üreticisi; blog yazısı, post, web sitesi, video veya diğer sosyal medya alanlarında görsel ve metin hazırlayıp kontrol eden kişidir. Dijital platformlarda bulunan içeriklerin önemli bir kısmı bu üreticiler tarafından hazırlanır.
İçeriklerin nasıl hazırlanacağı, görsellerin/videoların üstüne veya açıklamasına ne yazılacağı gibi konuları iyi tespit etmesi gerekir. Tabii bunları yaparken kullanılan araçlar da oldukça önemli. Gelin, daha kaliteli içerikler yaratmanız için kullanabileceğiniz internet sitelerine ve uygulamalara birlikte bakalım.
1. Canva
Web ve mobil uygulama olanağına sahip Canva ile sosyal platformlar için ücretsiz ve çok kolay bir şekilde grafikler tasarlayabilirsiniz. Onlarca yazı tipi, görsel, imge, şekil vb. imkânlarıyla üreteceğiniz içerikleri daha orijinal hâle getirebilirsiniz.
Birçok içerik üreticisinin severek kullandığı Canva'nın premium versiyonunu edinirseniz size sunduğu görseller, yazı tipleri ve bileşenler çeşitleniyor ancak normal üyelik tipi de zengin içerikler çıkarmak için oldukça yeterli.
2. CapCut
Video içeriklerinizi üretirken ücretsiz, reklamsız ve premiumsuz bir uygulama arıyorsanız CapCut tam size göre! Yakın zamanda masaüstü versiyonu da geliştirilmiş olan CapCut, özellikle Reels içeriklerinde çokça kullanılıyor.
TikTok'un da sahibi olan ByteDance firmasına ait CapCut'ın özelliklerine gelecek olursak; arka plan sesi temizleme, animasyonlarla zenginleştirme, filtreleme, müzik ekleme, katman koyma ve otomatik alt yazı ekleme gibi işlevlere sahip.
3. Grammarly
Eğer içerikleriniz geniş kitlelere ulaşsın istiyorsanız Türkçe içeriklerinizi İngilizce versiyonlarıyla birlikte oluşturmakta fayda var. Böylece yalnızca kendi ülkenizdeki insanlara değil, dünya genelindeki okurlara/izleyicilere ulaşabilirsiniz.
İçerik üreticilerinin de sık sık başvurduğu Grammarly, İngilizce dilbilgisi hatalarını düzeltmek için oluşturulmuş bir yazılım. Bu yazılımı bilgisayarınıza veya telefonunuza kurup aktif hâle getirirseniz yazdığınız metinlerdeki gramer hatalarını saptayarak uyarıyor ve doğrusunun nasıl olması gerektiğini gösteriyor.
4. HashtagStack
Ürettiğiniz içeriklere takipçileriniz dışında ulaşmak istediğiniz kitledeki diğer insanların da erişmesi için kullandığınız hashtagleri özenle seçmeniz gerekir.
HashtagStack sitesini kullanarak içeriğinize eklemek istediğiniz hashtag'leri aratıp hangi hashtag'in kaç kere kullanıldığına, ortalama veya en düşük kaç beğeni aldığına, yorum sayısına ve saatte kaç kere bu hashtag ile post atıldığına dair analizlere ulaşabilirsiniz.